Bautista ser upp till en 3:e plats i Le Mans



Alvaro Bautista hoppas kunna förbättra sin känsla med Honda RC213V och ansluta sig till något liknande av Andrea Dovizioso och Cal Crutchlow i sin strävan till synes okuvlig toppen trio av Casey Stoner, Jorge Lorenzo och Dani Pedrosa.
Lagets CRT rider Michele Pirro uppnås sitt första mål scoring sitt jungfrutal MotoGP punkter Estoril förra gången ut och den italienska nästa mål är att förbättra prestanda och tillförlitlighet i hans Honda-powered FTR maskin.

Alvaro Bautista

"Vädret på Estoril gav äntligen oss lite torr bana tid och vi kunde göra några ändringar i cykeln och få en bra rytm tillsammans innan loppet. Med de data vi samlat i Portugal tror jag att vi kan ta ytterligare ett steg framåt och hitta några viktiga tiondelar för att stänga gapet till killarna framför oss. jag inte riktigt denna krets, tyvärr. Le Mans har en massa riktningsförändringar, korta raksträckor och det värsta är de låga grepp nivåer och svalt spår temperaturer. Jag har aldrig avslutat på pallen här i 125 eller 250 klasser men förhoppningsvis kan vi få ett bra lopp i helgen och förbättra resultaten från Estoril. "

Michele Pirro

"Minnet av att plocka upp våra första poäng på Estoril är fortfarande färskt i mitt sinne och jag tycker det är en trevlig förtroende lyft för mig själv och alla killar i laget, som har arbetat outtröttligt för detta nya projekt, som vi alla tror i. Vi har uppnått vårt första mål och nu måste vi fokusera på att utveckla härifrån. "

Fausto Gresini

"Nästa omgång tar oss till Le Mans, en krets som har en massa bra minnen för laget tack vare några oförglömliga segrar genom åren. Förra året minns vi Marco Simoncelli ha en stor tur innan kollision med Pedrosa, som orsakade alla typer av tvister. Förhoppningsvis I år kan vi plocka upp på ett positivt sätt och se Alvaro tar ytterligare ett steg framåt. Han har gjort ständiga framsteg nyligen och bara behöver lite mer att slåss med Dovizioso och Crutchlow. Han är mycket nära att få förtroende han behöver med cykeln att vara mer aggressiva på bromsen och snabbare i mitten av hörnet. "

Pressmeddelande courtesy of San Carlo Honda Gresini.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback