Bradel 5:a i gårdagens race



Efter att ha
startat från13:e plats på nätet, flyttade den tyska rider RC213V fram att hävda en annan strålande resultat i hans första säsong i Premier klassen.

Den tyska rookie hade en utmanande tid på Le Mans under de senaste två dagarna faller offer för förrädiska spår som han drabbades av en otäck highside går i kvalet. Men hans vanliga koncentration och beständighet möjligt för honom att matcha takten av de bästa åkarna i mycket dåligt skick, att få ett oväntat resultat.

Stefan Bradl

"Detta är en fantastisk känsla! Jag är mycket glad och hela laget är glad för: Det här gör mig väldigt stolt. Ärligt talat tror jag ingen väntade så bra resultat i min fjärde lopp i denna klass. I allmänhet helgen var tufft eftersom vi kämpade en hel del att hitta rätt inrättats för de torra möten och jag hade en stor krasch i gårdagens kval. Slutligen regnade innan loppet och jag visste att vi hade ett bra paket på den våta. Redan på min iakttagelse knät jag kunde känna att var min WOW cykel och min första varv var fantastiskt efter den första split jag höll den 7: e position. Efter att jag red bakom Pedrosa under lång tid som har fått en mycket exakt körstil. Jag lärde mig väldigt mycket av honom. När det började torka upp kunde jag åka med mer självförtroende att anpassa sig till situationen, även om Hayden försökte fånga mig. "

Källa: MotoGP.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback