Rossi kör åtminstånde 2 år till



Tal
till pressen inför Monster Energy Grand Prix de France på Le Mans, vederlagt nio världsmästaren rykten som hade dykt om hans eventuella avgång i slutet av innevarande säsong.

Rossi förklarade sin önskan att åka på i minst två ytterligare år i Championship när han gjorde det mycket klart att pensionering inte var på hans radar.

"För mig är det väldigt svårt att förstå var på nyheterna börjar eftersom jag aldrig tala om min pension, och jag vill tävla i MotoGP under de kommande två åren för att", sade italienska.

Rossi bekräftade också att han skulle vara på Mugello i efterdyningarna av Le Mans helgen, i syfte att kompensera för den inställda testdag på Estoril som var förlorade mot dåligt väder.

"För oss var det viktigt, eftersom vi hade lite nya saker att prova", säger Rossi. "För detta race här den [set-up] kommer att vara samma [som i Portugal] och nästa vecka kommer vi att åka till Mugello för några tester, där vi kan prova några nya delar så att vi kan öka vår hastighet."

Inför helgens fjärde omgången, för vilka träningar börjar på fredag ​​morgon fortsatte Rossi: "Jag gillar banan, det är bra, det är svårt och du alltid måste kämpa med vädret! Men vi kommer hit från att ha inte en så dålig helg i Portugal, och vi kommer att fortsätta på det sättet och försöka förbättra våra prestationer för att komma närmare killarna framför oss.

"Förra året var vårt bästa resultat med Ducati här, så vi får se. Vi är optimistiska och vi kommer att försöka förbättra våra prestationer. "

Källa: MotoGP

OBS! Använt Google translate, så därav den dåliga svenska grammatiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback