Stoner tar en pallplats



I 28 varv race som började med regn och slutade med en torr linje, korsade den australiska VM mållinjen på tredje plats efter en rafflande kamp med Valentino Rossi, vilket resulterar i den italienska passerar Casey på sista varvet.
Stoner är nu tvåa i mästerskapet ställningar, med 82 poäng, 8 bakom Jorge Lorenzo.

Dani Pedrosa, med start från pole, missade pallen för första gången den här säsongen. Han förlorade kontakten med den ledande gruppen i första varv och ridning ensam större delen av loppet lyckades han förbli fokuserad och gör viktiga Championship punkter, där han hävdar tredje plats.

Casey Stoner

"Jag var ganska nöjd att hålla på för en pallplats i dag. I de tidiga stadierna Cal, Valentino och Dovi var bakom mig att sätta på en stor press, men vi lyckades dra en liten spalt på dem när jag jagade Jorge. Då som snart regnet upphört och banan var mindre blött, fick våra däck temperaturen för hög, började vi snurra och det fanns ingenting jag kunde göra åt det. Jag trodde tre av dem skulle komma ikapp och kanske förbi mig, men vi lyckades att hålla på för tredje. jag njöt striden med Valentino i slutet, det var ren omkörning och vi bytte positioner ett par gånger men till slut visste vi att Valentino hade bättre tempo än vi och efter han passerade det inte fanns något sätt jag kunde stanna hos honom. Vi gjorde allt vi kunde i dag och komma undan med ett podium är ett bra resultat. "

Dani Pedrosa

"Jag hade ingen dragkraft ur hörnen, särskilt i första och andra växeln, och jag kunde inte avancera. Vi har gjort några ändringar i konfigurationen av cykeln efter uppvärmningen i hopp om att förbättra den lite, till slut det var tvärtom, men dessa saker kan hända. I loppet jag genast insåg att det var inte min dag, inte en dag för att ta några risker och det var viktigt att helt enkelt nå den bästa positionen. Jag hade tur, efter krascher av både Tech 3 Yamaha jag slutade fyra. Våta raser kan vara så här och i dag var bara inte vår dag. Vi förlorade många poäng för att Lorenzo, men mästerskapet är mycket lång och vi kommer att ha vår tid. Denna ras är över och vi måste nu tror till Catalunya. jag verkligen ser fram emot att åka dit, det är en krets som motiverar mig mycket och jag har hela min familj och vänner med mig. Teamet fungerar mycket bra, vi har en bra cykel och vi har varit snabbt i varje lopp, men vi måste fastställas. Låt oss se om vi kan påskynda lite och ta vår första seger för säsongen i Katalonien. "

Pressmeddelande artighet av Repsol Honda Team.

Källa: MotoGP.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback