Svårt race för Barberá



Barberá
inte få en bra start och föll från nionde till fjortonde plats på första varvet, då han kämpade för att hitta förtroende med sin Ducati Desmosedici. I slutet var Barberá kunna uppnå 9: e plats, efter att ha i de senare stadierna gick Álvaro Bautista.

Den Pramac Racing Team tog hem några viktiga punkter i ställningar VM och fokuserar nu på nästa race, som planeras i två veckor i Spanien.

Héctor Barberá

"Det var en mycket svår tävling och jag kunde inte rida som jag vill på grund av en installation som var för stel. Vi gjorde den här ändringen under uppvärmning och det fungerade mycket bra, men förhållandena på banan under tävlingen var annorlunda, och ytan av kretsen var blötare än i uppvärmningen. Mot slutet kunde jag överträffa Karel och uppnå 9: e plats, men ärligt, jag är inte särskilt nöjd med dagens resultat. "

Pressmeddelande artighet av Pramac Racing Team.

Källa: MotoGP.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback